Brev:
Kontaktsøgende og svær at tilfredsstille
6. september 2009
Alder:
17 mdr.
Kontaktsøgende og svær at tilfredsstille
Hej Helen,
Vores søn er nu snart 18 måneder og er generelt en rigtig sød og glad dreng, som er kørt godt ind i vuggestue nu (startede som 14 mdrs).
Han har været sen til at begynde at gå dvs. han har kunne gå de sidste halvandet måned, men har ikke ville give slip med hånden. Det har han gjort nu og løber glad omkring (har gjort det i små 3 uger nu) og kan endelig selv komme fra a til b ret hurtigt.
Sigurd har sine pjevsede øjeblikke i løbet af dagen - det har han haft siden 1 års alderen. Den sidste tid er der dog kommet et ret besynderligt mønster i pjevseriet, som vi under os over hvordan hænger sammen!?
Fra morgenstunden er han oftest glad og spiser villigt sin grød i ro og fred - koncentreret, mens vi hører dagens tidlige nyheder ;o)
Det hænder han er lidt pjevset om morgnen, men det varierer.
Der hvor filmen knækker, er når vi henter ham fra vuggestue og kommer hjem! Fra det øjeblik vi kommer hjem (v. 15 - 16 tiden)- er han rigtig svær at tilfredsstille, græder, holder os om benene, vil op - når han er oppe, vil han ned. PUhaaa - intens og meget kontaktsøgende.
Det sære er så, at når aftensmaden er spist, vender humøret 180 grader - og Sigurd er nu i TOP humør, leger, tuller rundt, griner og laver sjov??? Sådan er det hver dag og vi undre os over, hvorfor han rummer den gode kontakt og sjov efter aftensmaden og ikke før?? Det er ikke pga sult, da vi selvfølgelig altid tilbyder brød, frugt mm når vi kommer hjem fra vuggestue. Han spiser som regel lidt.
Selvfølgelig er vi klar over, at verden har åbnet sig voldsomt nu, hvor han kan gå - det har sin indflydelse. Men han var også svær før det skete. Tænker om han bare har xtra xtra brug for omsorg efter vuggestue og inden den rituelle aftensmad og putning? Men det er også i weekenden, hvor han jo ikke har været afsted til vuggestue.
Hvis vi tager eksempelvis, ud at gå eller andet efter hans lur (ml 12 - 14) - så går det meget bedre - dvs. så er han ikke så svær, det er faktisk mest når vi er hjemme at han er pjevset!?
Det kan dog være anstregende, at SKULLE ud af huset for at holde ham glad om eftermiddagen. Men ingen kan rigtig leve med det - specielt hans storebror på 6 år, er træt af hans opmærksomheds flip, der selvfølgelig æder tid fra storebror.
Hvad tror du det specielle mønster i hans pjevseri skyldes?
Tak for dit svar
Med venlig hilsen
Louise